INTE min dag idag

När jag sätter mig framför datorn nu och tänker att jag kan pusta ut, att min oturdag är över så hör jag ett hulkande ljud- katten spyr på min ryamatta.
Nåja ska dra varför det så absolut inte varit min dag idag:

* Står i duschen på morgonen då det slår mig att det är den 27e idag, jag ska på möte på arbetsförmedlingen.
Fan!! Skyndar mig som fan då jag även inser att jag ska till proffice kontor och lämna in papper (mötet 10-12, proffice hade tid innan lunch)
Ringer ams kundtjänst, då jag vill byta tid mot ett likadant möte som finns på fredag. Står i telefonkö, jävligt dyrt var det att ringa så precis när jag kommit fram bryts samtalet (pengarna slut)

*Ringer åter igen..väl framme i telefonkön så säger fanskapet som svarar att jag blir avskriven om jag inte kommer idag blir jag avskriven och måste då skriva in mig igen.
Kl är nu kvart i tio så får halvspringa till ams och kommer 5 min sent, jag är alltid i tid!!

*Mötet avklarat och allt bra.. hann i all stress kladda ned profficetjejens nummer så går direkt dit, fattas ett par siffror. Bara att gå hem och hämta numret igen.

*Hemma hämtat nummer och iväg upp på stan igen. Framme vid proffice så får jag reda på att jag inte kan vara anställd längre om jag ska få alfakassa (handlar om att bemanningsföretag inte godkänns typ), även så ska man ha en 50% huvudsaklig annan sysselsättning för att extrajobba hos dom.
Hon som jag pratade med sa iallafall att de varit jättenöjda med mig och att jag ska höra av mig ifall jag börjar plugga eller så samt att de är intresserade om det finns nån möjlighet till heltidsanställning sen.

*Går hem till mamma sen för att hämta mina betyg som jag måste kopiera till ams. Glömt nyckeln, ingen hemma heller.

*Går för att ta bussen, Som precis åker förbi när jag är ett par meter ifrån.. står att ena bussen jag kan ta kommer om typ 8 minuter den andra 5 minuter...Sen försvinner det efter 10 minuter typ så står det att nästa kommer om 17 min, tillslut ser jag bussen som svänger ner och alltså skippar min hållplats. Jag missade 4 bussar totalt!

Jaja jag gick till en annan hållplats och hann med 5e bussen hem... Hoppas så att inget mer går snett idag. Om jag avlidit tills imorn var det garanterat en olycka!

Under tiden jag skrivit har katten heeela tiden envisats med att vara PÅ tangentbordet, orkar inte mer, skepp å hoj!

Kommentarer
Postat av: Elina♥

hej! fin blogg:)

klicka gärna in på min blogg och säg vilken klänning du tycker jag ska köpa:)

Har en jävla beslutsångest

ha en bra dag!:D♥

2009-05-27 @ 15:54:32
URL: http://elinalatin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0