Koh Chang (Bang Bao pier) 20/1 2011

Nu är vi på andra sidan Koh Chang. Vi bor på vattnet vid piren i Bang Bao. Jag har varit (vad jag antar) matförgiftad. Det var ett helvete, kräktes typ 20ggr på en kväll och en natt. Agan har tagit hand om mig så himla bra =). Har fått diverse tabletter mot illamående. Nu mår jag bra, bara lite svårt att äta och så är jag seg. Det är asmysigt här vid piren, marknad och matställen längst hela piren. Jag har svårt för fisklukten som kommer från restaurangerna däremot (man ser krabbor/stora räkor/fiskar i akvarier där). Imorgon åker vi till Koh Mak (en liten ö). Ska nog bo på Monkey Island så hoppas på att få se lite apor!

Här bodde vi precis över vattnet som drogs undan när månen visade sig.

Koh Chang 17/1 2011

Ligger på en varsin solsäng vid poolen. Jag har flytit runt på en madrass. Jätte skönt att känna värmen från solstrålarna och om det blir för varmt kan man bara sänka ner händerna i det (vad det ijämförelse känns som) kalla vattnet. Om man kikar upp när man flyter runt där ser man blå himmel, palmblad, träd med blommor i där det fladdrar runt fjärilar, det vita hotellet och röda trollsländor som leker när poolen.
Städerskan slänger upp vita sängkläder på tork över det gröna växterna som står vid poolområdet.
Det doftar lätt av sommar och klorvatten.
Det ända som hörs är vinden i träden, en tupp som galer och vattnet som rinner ner över en poolkanten in i ett litet "vattenvalv".
Vinden fläktar jätteskönt idag. Livet är lovely!

Koh Chang 15/1 2011

Fish Spa!

Vi var på ett fish spa igår. Vilket innebar att man stoppar fotterna i ett akvarie där en massa småfiskar käkar upp de doda hudcellerna på fotterna. Det kändes som att det vibrerade på fotterna typ. Agan är så himla kittlig påfotterna så han fick byta till ett akvarie med mindre fiskar så han inte skulle garva ihjäl sig :P

Nu har vi bott 2 nätter på paddy palms, vilket var bra!
u i ett fint rum snett over gatan for 600 TBH / natt synd bara att vi inte har pool.
Flyttar tillbaka till Paddys imorgon i 2 nätter hittils har vi inte hunnit bli bruna alls.
Ätit ofta, badat i underbaraste havet, åkt vespa, tittat på elefanter (RID INTE!,forklarar sen), fått massage, shoppat lite smått och bara njutit over att inte vara i kalla Sverige.
Jag har blivit biten av en apa =(. Det satt 2 st på en bur utanfor en bar.
När jag gick fram så hoppade båda upp på mig.
Den ena bet som galet på min arm.
HÅRT!
Tror det var for att jag holl i en kasse som den andra apan klängde på.
Dom ville nog ha den.
Jag har varit riktigt svullen for jädrar vilka käkar apjäveln hade. Det värsta är att inte "ägare" stod där och att ingen varningskylt fanns. om det var ett litet barn som hade blivit bitet hade det varit hemskt.
Agan har totaltnojjat sig over att jag skulle kunna ha fått rabies. Men han bet inte genom skinnet

Nu sitter vi på balkongen en stund innan vi ska ut och äta.

Fuckers hade slagit elefanten så den blodde =(

Den oskyldiga apan som kramar sin katt och spottar ut kärnorna ur sitt granatäpple.

Koh Chang 12/1 2011

Sitter på stranden med en varsin drink i handen.
Det blirt morkt fort här.
Det slår en våg mot stranden och när nästa våg når strandkanten har det blivit ett snäpp morkare.
Vi åkte hit idag med flyg, vilket var jätte bekvämt.
Eller ja vi åkte till trat med flyg vilket tog 40 minuter sen färja yttligare 40 minuter.
Vi har tagit ett halv okej hotellrum inatt for 600 bath (typ 150:- ) Imorgon byter vi till hotellet bredvid där det kostar 1100 bath (typ 260:- ) då ingår frukost =)
På minibusresan mellan hamnen och white sand beach (där vi är nu) såg vi en apmamma springa over gatan med sin bebis på magen. Ja jag smälte!
Snart blir det middag vid stranden. har hittils inte ätit gott så hoppas det smakar.

Trat flygplats

Mobilen!

Vi åkte från Koh Mak tillbaka till Bang Bao o fan... den lilla gulingen som vi hyrt hotellet några dagar tidigare hade hittat min mobil och jag fick den tillbaka =D så jag kan nås igen Har skrivit några inlägg som kommer att läggas upp typ en om dagen, så please come again!

Bangkok 11/1 2011

Här kommer forsta utdraget ur min semesterdagbok
Igår var flygresan från kiev forsenat ett par timmar.
Människorna som jobbade där var riktigt otrevliga och ohjälpsamma.
Vi satte oss på en bar där på flygplatsen fo att fordroja tiden.
Då ser jag en flicka (skulle gissa på att hon var 10-11 år gammal) bära en bricka med 3 st dricksglas vodka och ett glas rott vin. Så går hon fram till sin famlij och jo minsann, vinet var till henne. Helt hundra på att det var vin då hon gjorde en grimas vid forsta klunken. Helt sjukt!
Annars så skjutsade taxin oss till fel hotel (Åkte i typ 50 min)Vilket vi märkte efter att vi hade betalat och irrat runt lite.
nu är vi på rätt hotell, astrotta!!
har sovit ett par timmar ätit glass på swensens o gått runt i shoppingcenter.
Vi bor lite i utkanten av bangkok skulle jag tro.
Imorgon flyger vi till tratt och tar därifrån färjan till koh chang.
Vi längtar!

Utanfor "The Mall"

.... Agan...

Koh Maak, Thailand

Hej mina räkor!! Ja jag kan använda åäö för tillfället.
Mådde dåligt idag med men nu känner jag mig mest som vanligt, peppar peppar.
Antar att jag nu idag led av magont och därav illamående. En kopp kaffe botade det till slut, höhö.
Men satan i gatan vad jag hatar att må illa! Jag ogillade stället vi hamnat på tills nu då jag mår bra.
Vi åkte båt idag hit till koh maak. Och hotellet vi hamnat på och de som jobbar här är väldigt jamaica/hawaii, haha men vafan omväxling förnöjer.
Det är helt tomt på vissa delar av stränderna här, helt jäkla underbart! Vi har tagit några fina bilder men jag har inte kamerasladden på mig nu såklart.
Om jag inte blir sämre igen (har lovat agan att uppsöka läkare då.. kan ju ha rabies, närå) ska vi nog stanna några nätter till och då uppgradera hotellet lite, vi bor rätt primitivt nu.

De som jobbar här på hotellet har lååånga dreads i håret, går barfota och ser lite lagom dimmiga ut på ögonen. Av sina kanske uppenbara anledningar är de rätt förvirrade.

Jag har förmodligen glömt min telefon i Koh Chang!! Agans nummer kan ni använda eller så hörs vi här. Tjejer -Lejlas thomas har agans nummer.

Klantig jag är men får se om jag får tag på telefonen om några dagar eller ej.

Puss och kram från oss!

Hej raringar!

Nu sitter vi pa Bang bao pier pa andra sidan koh chang. Vi bor pa vattnet, asmysigt!
Ska till koh mak imorgon. Vilket ar en liten o.
Har ar den "rara" apan som bet mig. Och min arm efter det. Han ser ju bra gullig ut iallafall!

Gungeligung pa white sand beach

Och kissemiss, samma stalle

Jag dansar, lycklig over min nya jumpsuit

Har bodde vi igar, jag var matforgiftad :(

Har vi bor nu

Bang bao pier

Uppe pa fyren

Puss och KRAAAAM!

Halsningar fran Koh Chang

Vi har ju da inte bokstaven a...menar bokstaven a(pa tangetbordet).... ah vafan! haha
Vi har det superbra har. Bor pa ett fint hotell med pool och ett promenadavstand till stranden. Massa god mat ater vi om dagarna...ofta da det inte ar overdrivet stora portioner. Ananasen ar asgod. Agan kakar massa kycklingspett fran gatustand hela tiden.
Vi ska bo pa hotellet i tre dagar till sen beger vi oss nog till en LITEN o som heter koh maak, stannar nog dar max ett par dagar innan vi drar till koh samet.
Vi kommer nog uppdatera innan vi beger oss vidare.
Vi har knappt fatt farg for det blir for varmt att steka, hehe. Ett klarare hav har jag aldrig sett. Helt underbart vatten.
Pa stranden dar vagorna blott ned sanden lite finns massor av minikrabbor. Blev lite paff forst och undrade vad fan det var som det kryllade av :P

Nu ska vi dra ned mot stranden och kaka(aeta). Haha puss

Just ja jag skriver lite dagbok sa ska forsoka slanga upp nat inlagg i tur och ordning sen. Tjing!

Vi ses om en månad!

Nu har jag sagt hejdå till tjejerna. Det tog emot. Kommer sakna er som fan!
Kommer självklart sakna familjen med en massa massa!
Men Ago och jag ska ha så himla roligt =D Så spännande det ska bli, hoho.

Ska såklart försöka uppdatera här och hoppas även att det går att ladda upp nån bild men det är tveksamt.

Puss puss puss på er!

Godmorgon alla glada!

Nu åker vi om mindre än ett dygn! Vår lägenhet kommer att vara bebodd medans vi är borta så det är skönt!
Det mesta är packat i resväskorna nu. Jag har packat 3 klänningar, 2 shorts, 3 linnen och 2 bikinis i klädväg (+ underkläder). Tänkte komma undan med ännu mindre men det tar ju typ ingen plats. Sen kommer man köpa massa där =D
Jag är typ lika exalterad som den här lillen är över sin pinne. Snodde bilden från Firros facebook.

Idag blir det en fika på stan med tjejerna och packa det sista innan vi åker från Örebro runt 04.00.

Soooo happy!

Bara vetskapen att vi är i Thailad om några dagar gör mig så jäkla lycklig! Om en timma har Agan jobbat klart sista arbetspasset för en månad framåt. Jag har redan jobbat klart, fast jag har vart ledig mycket i jul ändå eftersom jag var sjuk.
Imorgon ska vi städa och tvätta så det ryker sen blir det nog att packa på kvällen.
Min packlista har fyllt ett helt A4papper men det känns som att det är mest badrumskrafs. Ska knappt ha med några kläder och inga smycken eller sånt.

Okej nu hoppar jag till nåt helt annat men Hannah Graaf är med i Lets dance (skitdålig) och hon ser ju helt annorlunda ut, skulle inte fatta att det var hon. Och sen är han Alexander Rybach (stavning?) med, men varför? Bor han ens i Sverige? Han är norsk va?
Jaja knepigt hur som.

Tjing!!

Fy fan vilken äcklig ost!

Lyckades få med mig en apäcklig ost hem från affären, bara så ni vet!

Har vart hos pappa och käkat idag. Det bjussades på kött inlindat i nån deg och nån baconlindad potatiskaka.
Det var gött! Och till efterrätt nån äppelgrej med vaniljvisp, mmmums!

Efter det hängde jag på syster med sambo till ICA Maxi. Därifrån den äckliga osten. Jag kommer nog inte käka hårdost på en månad så råkar jag få med mig en äckelost nu sista dagarna i Sverige. Skandal!

Nu 5 dagar och några timmar kvar innan vi drar härifrån, tjohoo!

The dentist

Låter som jag ska berätta om en skräckfilm jag sett. Med tanke på rubriken.
Nämen jag var hos tandläkaren idag. Två personer krävdes visst. Den ena bände upp mitt stackars tandkött och den andra spolade rent. Det var otrevligt. De rekomenderade bedövning men jag sa- sånt skit är för mesar..BRING IT ON BITCHES!! nej jag är livrädd för sprutor så då lider jag hellre en stund. Och se där, det gick ju bra.
860:- skulle det gått på (galet) men jag kom undan med 260:- då jag hade lite bidragsgrejer att utnyttja.

Om 6 dagar och några timmar åker vi till Thailand!! YEY!
Ska försöka hinna umgås med alla viktiga (som är viktiga för mig alltså, haha) så mkt som möjligt innan dess!

1 vecka kvar!

Jo hörrni idag är det en vacka kvar tills vi åker till Thailandet ;)
Fy faan vad skönt. Fikade med tjejerna på stan idag så passade på att köpa lite solskydd och annat skit från apoteket.
Känns att det börjar närma sig. Packlista skrev jag igår med, hihihi. Älskar att skriva listor!

Ska shotta sista vaccinet idag med. Äckligt men allt som har med resan att göra känns väldigt roligt ändå =D

Nyårsafton 2010-2011

Det blev en heltrevlig nyårsafton!! Trevligt sällskap (dessa tjejer och ett gäng killar), god mat, inte så goda sångkunskaper på sing star hehe, dansandes till mitt nya just dance spel mm.

Har en del finfina sång och dansbilder men jag håller dem för mig själv!