Enchiladas

En variant på mångas fredagsfavorit tacos kan vara enchiladas. Riktigt gott tycker jag!

Du behöver:
500 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 lök
1 liten burk majs
1 paprika
saft från burk ananas (typ 2-3 msk)
1 liten burk creme fraiche
1 burk tacosås/salsa i valfri hetta
Tortillabröd (4-5 st kanske...)
Riven ost

Sen kan man självklart variera ingredienserna och ha i det man gillar.

Bryn löken i smör. Tillsätt färsen och stek det tillsammans.
Ha i krydda, lök, majs, paprika och ananasspad/juice.
Jag hade även i extra salsa här och lite vatten så det inte skulle bli för torrt.

Bred röran på tortillabröd, rulla ihop och lägg i ugnssäker form.

Blanda ihop creme fraichen och salsan (lika delar) och bred ovanpå. Toppa med riven ost.
Jag smulade min ost, därför det ser lite knepigt ut ;)
Skjutsa in i ugnen, 225 grader tills enchiladasen fått fin färg.

Färdig

Servera med en god sallad (och ananasen som förmodligen blev över vid tillagningen, gott till)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0