Den där låten -du måste finnas. Kollar på ...

Den där låten -du måste finnas. Kollar på true talent och en tjej sjöng den där låten "du måste finnas, du måste jag lever mitt liv genom dig. Utan dig är jag en spillra på ett djupt och öppet hav. Du måste finnas du måste, hur kan du då överge mig. Jag vore ingenting. Jag vore ingenstans om du inte fanns" Ja ni vet.. (Kristina från Duvemåla?) och den låten handlar väl om Gud, om tron på Gud. Ni som jag känner vet att jag inte tror på nån gud, men skitsamma. Det jag blir lite irriterad på är att oavsett om man tror på Gud eller inte så borde ju tron på människan och framför allt på sig själv vara störst. Att man vet att man kan själv/klarar sig själv och tror på sin egen varelse. Ni fattar va? Hur hopplöst är det inte att tro att man inte är nånting om Gud (eller nån annan för den delen) inte finns? Varning för fördomar nu men när människor som kanske inte ens tror på gud egentligen är i svaga ögonblick (en livskris eller whatever) i livet så kan det ju vara lite lätt för dom att börja tro på gud.. Som en tröst. För att tro att de ska bli räddade typ. Tro mig, till och med jag har skickat iväg en liten smygbön när livet inte vart så glatt (för mig eller för nån annan) för säkerhets skull liksom. Trots att jag vet att det som händer händer ändå. Och människan (och de älskade djuren) är stark av sig själv och behöver ingen Gud för att klara sig. Vi behöver bara varann :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0