Thailands djur

Tänkte berätta lite kort och gott om de djuren vi stötte på i Thailand

Dessa 1/2- 3 cm krabborna kryllade det av på Koh Chang. Och då kryllade det verkligen på vissa ställen. Men innan man satt ned foten hade de hunnit ned i nåt litet hål i sanden. Här på bilden är han redo att ploppa ned.

Sådana här små raringar fanns på varenda husvägg och i så gott som alla tak. Geckos på 10-15 cm typ.

Den här fotade jag i "djungeln" när jag egentligen hoppades på att få se apor

Dom fina elefanterna var sönderhackade i huvudet pga den dumma människan!
Så snälla, rid inte och ge inga som helst pengar för sånt här. Det blåa i huvudena tror jag är nåt de sprayar på såren som de åstadkommit för att elefanten ska göra som de vill. FY!


A cock

Bötterflajj

Fanskapet självt (stod några dagar efter jag blivit biten på en skylt där de va "GAY MONKEY NOT LIKE LADY")

Mitt hjärtas fröjd...

Sötaste små raringarna, vars husse/matte (han ville nog vara en hon) mest ville ha som sin assesoar :(

Om jag skulle visa alla hundar jag fotat skulle jag sitta här hela kvällen men de var ÖVERALLT och oftast inte så renrasiga som denna. Loppor hade de så många såg heltaskiga ut i pälsen, en del var lite skadade (trafiken antar jag) men alla fick mat och vara med på restauranger eller var de nu ville vara :)
Den här inte så muntra rödtotten satt under våra solsängar en dag med sand i hela skägget :D 
En dag satt plötsligt en groda på väggen inne vid toan

En annan dag träffade vi på den här coola leguanen, han hängde vid ingången på ett krigsmuseum.
Vet inte om han här på bilden gäspar eller fräser för att jag var lite väl närgången..kanske jamar han?

Jag och en söt liten munk (munkarna hade den här färgen på kläderna)

Och på havets botten fanns massa sådana här...läste nånstans att de ska vara extremt giftiga, ingen som sa till oss men vad är det för nåt? Den svarta taggbollen alltså

Tror vi såg en sjögurka också...om det inte var en fet trubbig ål? hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0