All I want for christmas is YOU!

Kvällen den 23 december klev Agan in genom dörren här hemma. När jag mötte han i hallen hade han en grön filt i famnen där världens raraste lilla svarta katthuvud kikade fram. Jag började grina på en gång och fick nog fram -Vem är det? -Vems är det? -Vart kommer den från och -Vart ska han bo?. Som svar fick jag nog att -det är en liten kattunge -han är vår -han kommer från Nora och han ska bo här... och ett god jul.
Jag klappade på den lilla skakande kroppen och hoppades att jag inte skrämde honom då jag grina och säkert skakade också.
Ringde mamma på en gång medans Agan åkte iväg och köpte mat, kattlåda och kattsand. Kissen blev hemmastadd väldigt fort och kikade runt överallt samtidigt som han strök sig mot mina ben.
För pappa och Louise höll jag det hemligt till julafton då lillkissen fick följa med till mamma och hälsa på de stora katterna. Han morrade och fräste åt dom men det gick ändå bra, de ska nog bli vänner!

Han är en helt underbar liten person. Jättebusig, jättehungrig och väldigt trygg och glad. Och just nu jättetrött då han fått besök av stora 70 kilos hunden. Han fräste och morrade åt honom också och höll sig tätt intill mig hela tiden. Tror hunden Moss vart nästintill lika rädd för han vågade inte gå fram till kissen sen, och han skakade han med ;P

Idag ska vi bara vara hemma och mysa och pyssla. Imorgon är pappa Ago ledig så han får sällskap, det känns bra =D

Jag tror att han ska få heta Gizmo, vad tycker ni om det? Just nu kallar jag honom mest för kotten, snuttis, lille vännen och annat opersonligt. Agan tycker han ska heta Mojo (=engelska ordet stake)..

Har massa bilder och dom flesta är så här suddiga för han är så busig!

Han fattade direkt vad lådan är till för.

Den här och alla bilder ovan är från första kvällen så han är bekväm av sig. Han kröp in där under Agans arm själv.

Julaftons morg


Hoppas ni vill komma och hälsa på misse snart. Vi är lediga Onsdag och Torsdag!
Nu ska jag röra ihop en pizzadeg för ikväll blir det pizza lagad i pazzamaskinen vi fick av mamma =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0