Tikei

I minst 4..kanske 6 månader har jag använt mineralsmink från Tikei.se.
Det jag testat är minrelfoundation, veil (som puder) consealer, ögonskugga rouge och solpuder. Det jag hållt fast vid och använt så gott som dagligen är foundationen.

Man använder sig av en kabukiborste för att applicera foundationen (borsten längst till vänster), borsten är helt galet mjuk och skön!
Det krävs lite träning för att få ett bra resultat men efter det är den superlätt att applicera.

Concealers finns i en gul för mörka partier (under ögonen typ) och en grön för röda (näsvingarna, finnar tex). Tycker däremot inte att dessa är speciellt bra utan jag använder mig av en flytande "mineralconsealer" från Maybelline istället.
Mineralsmink som är flytande kan förresten inte innehålla 100% mineraler utan måste ha nån typ av bindningsformula.

Foundationen har verkligen förbättrat min hy avsevärt! Innan var den mycket mer fet och hade lätt för att få finnar. Numera får jag nästan aldrig stora finnar. Blir inte speciellt fet i hyn och det känns som att huden är mer lugn (inte så lättirriterad).
I början när huden var i sämre skick tyckte jag det var svårt att täcka över finnar osv med consealerna i puderform och foundationen men nu behöver jag bara använda concealer (använder ju "vanlig" nu som sagt) under ögonen och om jag är lite röd nånstans.

Flytande foundation använder jag bara nån enstaka gång om jag typ ska ut på krogen eller på nån danstävling då det känns som den håller bättre då. Men annars tycker jag det känns asknepigt att kladda det på huden.

Så om ni har lite problemhy (kanske inte passar torr hy så bra..) rekomenderar jag verkligen Tikeifoundationen!
Man knackar ut väldigt lite fondation i locket som man sveper in i borsten. Sen applicerar man den i ansiktet med små cirkelrörelser. Avslutar med veil om man vill -finns matt och skimrande (jag använder inget över). Låter den smälta in i huden och gör om proceduren tills det är så täckande som man vill.
Min burk är inte ens halvfull/tom och då har jag använt den i flera månader! Så värt!!
Igår beställde jag tikei, ett mineralsmink. Det sägs täcka väldigt bra och jag har också läst en MASSA recensioner! Enligt allt jag har tittat efter, så ska det vara bra.     Jag väntar spänningsfullt på att ett paket eller en avi ska komma hem. Jag kommer själv skriva en recension om det sedan och lägga ut lite bilder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0