Min stackars älskling!

Min älskade misse har diabetes :(
Vi (mamma, syster och jag) var med Shaggy till vetrinären igår och det visade sig att han fått diabetes.
Jag blev helt knäckt av att vetrinären ens tänkte tanken att vi kanske ville avliva honom pga det.
Jag gör allt för mitt lilla hjärta! Han fick iallafall ny kost som blir det enda han får äta och det var inte mycket han ska ha per dag.. 35 gram om dagen! Svårt att hålla koll på hur mycket han äter då det finns två missar till i hushållet. Jag hoppas verkligen att han kommer slippa insulinsprutor, att det räcker att lägga om kosten.
Men man får vara beredd att han kan behöva 3 sprutor om dagen på fasta tider.
Han mår bra och är en glad kisse så det är mest att man måste få det praktiska att fungera.

Här var mitt hjärta tjockis så tänk på vad ni göder era missar med så de inte får diabetes.
De är ju i riskzonen när de är överviktiga och äldre (Shaggy är 9).
♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0