Uppfinningsrika tankar

Jo för ett tag sen tänkte jag på det här med viltolyckor. Läste nämligen om nån som krockat med en älg och att bilen blev totalt föstörd. Jag ger väl fan i bilen och tycker synd om älgen som det inte stod nåt om. Eller jo att de ringt jägare och yada yada.
Tänkte då på hur de ska kunna stanna i skogarna när bilar kommer. Vissa djur kan ju höra högfrekventa ljud, och det skrämmer bort dem eller hur?
Så då tänkte jag att om vilt (älgar tex) också är känsliga för det så borde man ju kunna installera det på bilen och typ sätta igång det vid nattkörning.
Googlade lite på älgar och högfrekvent ljud. Jag var minsann inte den första som tänkt den tanken utan det fanns visst redan. Attans tänkte bli rik på detta ju. För övrigt har det förbjudits i Sverige eftersom det sägs att det inte fungerar.

Attans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0