Helgen

I Lördags var ag på Coco Thai med tjejerna och åt, det var mys. Var två personer i olika sällskap som fyllde r så de spelade den pampigaste ´jag må hon leva´ låten jag hört, med trupeter och allt haha!
Sen åkte Lollo till jobbet och vi andra hem till mig och hängde ett tag.
Älskar våra tjejkvällar♥

Igår hade jag och Ago en mysdag =) Lagade potatisgratäng (som var liiite länge i ugnen) med lövbiff och sen åt vi glass med stekta bananer, mmm så gott! Åt friterad banan i Lördags och kom på att det var längesen jag "stekte" banan hemma.
En av mina favoritefterätter.

Recept:
Man skivar bananer i bitar och steker i smör och brun farin (råsocker funkar bra med).. typ några matskedar smör och lika mycket farinsocker på 2 bananer skulle jag gissa. Sen får de steka i panna (hög värme) tills bananerna mjuknat och smöret och sockret tjocknat, lite som seg karamellsås..
Servera med vaniljglass och ev. lite sirap!

Detta är även supergott att göra med äpplen och även ha i kanel då! 

Kollar på vår bästa år nu och käkar choklad. Dags för frukost kanske?
Ikväll blir det dans, får se vad jag hittar på innan dess.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0