Fjäderfä

AAaargh!
Fan vad arg jag blir på djurplågeri. Antar att ni hört om att det plockas fjädrar från levande fåglar för att få dun till exempelvis täcken, kuddar, jackor. Anledningen är att fjädrarna växer ut igen...
Åhlens, SOVA och jysk är exempel på kedjor som sålt varor från de leverantörer som behandlar djuren så (förmodligen utan att de vetat om det)
Detta togs upp på insider (tror jag) men ville inte kolla :(
Hoppas att det här kommer att stoppas (är egentligen inte tillåtet inom EU).
Det är väldigt plågsamt och kan jämföras med att man skulle slita av håret på människor.
Å andra sidan undrar man ju om de annars normalt dödar djuren endast för att komma åt dunen.. då är det ju lika illa att köpa dun som att köpa päls eller skinn, eller hur?
Inget dun för min del a allafall !!
Detta DISSAR jag så det skriker om det!

Kommentarer
Postat av: Louise (inte syrran)

Bra. Inte plåga djur i onödan. Sluta köpa dun!

2009-03-18 @ 22:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0