Julgodis

Igår bakade jag knäck och nu bakar Agan och jag nåt annat godis med en burk nutella, mjölkchoklad, mörk choklad och 1 liter cornflakes. Ville att denna litern skulle uppmärksammas då vi tjafsat om den, haha.

Jag hade ju rätt då jag tog fram ett litermått och fyllde på med cornflakes. Agan tyckte promt att liter bara kan mätas i vätska och att det måste vara en herrans mycket mer cornfakes än så (typ 1 kg enligt honom).

Men för att klara upp detta ringde jag pappsen. Jo liter mäts i volym och inte vikt. Kg mäts i vikt. Någon har fortfarande lite problem med att erkänna att jag har rätt. =P

*Linette har alltid rätt!

Ska kolla lite film ikväll. Hoppas på New moon!! (update:..verkar bli tv då det bara finns med kass ljudkvalité) Bara vi får tag på en med bra kvalité så.

Åt äcklig soppa idag.. Keldas spicy thai-blä. Keldas oriental curry är däremot apgod! Testa den. Säljs i 1 liters eller mindre förpackningar, haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0