i behov av humor

Inne på saltmannen.se igen (felhörda låttexter)

Hoppe hoppe hare

Artist: Traditionell barnvisa

Riktiga texten var:
Fram smyger räven tänkte haren ta...

Men jag sjöng:
Damsugar-jäveln tänkte haren ta...

Ålder när felet upptäcktes: 3-4

Namn: Simon


She Bangs

Artist: Ricky Martin

Riktiga texten var:
She looks like a flower but she stings like a bee

Men jag sjöng:
She looks like a flower but stinks like a pig

Ålder när felet upptäcktes: 27

Namn: Helena


In da club

Artist: 50 cent

Riktiga texten var:
Go shorty, it's your birthday
We're gonna party like it's your birthday
We're gonna sip Bacardi like it's your birthday
And you know we don't give a fuck it's not your birthday.

Men jag sjöng:
Go shorty, it's your birthday
We're gonna party like it's your birthday
We're gonna sit retarded like it's your birthday
And you know we don't give a fuck it's not your birthday.

Övriga kommentarer:
När jag och min flickvän sjöng med i denna låt i god gangsta-stil, upptäckte jag att vi inte riktigt sjöng samma sak. Efter en sekunds funderande insåg jag att hennes version lät aningen troligare än min ;-). Jag har dock inte kunnat sluta sjunga "sit retarded" till dags datum - tänker mig en rejäl födelsedagsfest där fyllan övergår i stilla efterblivet sittande :-)

Ålder när felet upptäcktes: 20

Namn: Miro
(Linette anmärker -visste inte de sjöng "and you know we dont really give a fuck its not your birthday"...alltid tänkt det är en typ av happy birthday låt)


Vinden har vänt

Artist: Petter

Riktiga texten var:
Ey yo, jag brinner för det här permanent

Men jag sjöng:
Ey yo, jag brinner för herrpermanent..

Övriga kommentarer:
Jag fick inte ihop det att allmänt hårlösa Petter gillade herrpermanent. Tog saken i egna händer och lyrics-googlade.

Ålder när felet upptäcktes: 20+ (alldeles för sent mao..)

Namn: Ynk

800 grader

Artist: Ebba Grön

Riktiga texten var:
Åttahundra grader, du kan lita på mig, du kan lita på mig.

Men jag sjöng:
Hoppa under granen, du kan lita på mig, du kan lita på mig.

Övrig kommentar:
Skulle önska låt till ett coverband på en julfest.

Ålder när felet upptäcktes: 30

Namn: Louise

Freestyler

Artist: Bomfunk MC's

Riktiga texten var:
Yeah straight from the top of my dome

Men jag sjöng:
Cheese-scrape from the top of my dong

Övrig kommentar:
Cheese-scrape (ost-skrap) från toppen av min... Tyckte den var en riktigt äcklig låttext innan jag kom på att den nog inte gick så.

Ålder när felet upptäcktes: 18

Namn: Oskar Simonsson

Haha den sista är den bästa ändå!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0