Baka baka liten kaka vem ska kakan smaka??

Joo det får nog bli till mina raringar på finis imorn :) längat efter att få jobba där lite!!
Vilken latdag det blivit idag förutom att jag städa och fixadde förut, Lejla och jag skröt lite för varandra förut om vad vi gjort för duktigheter idag haha!

Dricker bonaqua päron (kolsyrat vatten med fruktjuice) kan inte bestämma mig om det är gott eller ganska äckligt!?!

Min visp gick av, attans!! Inte första gången jag har av köksredskap.. (nu skrattar nog natta åt mig om hon läser detta).







mums mums ska se om jag minns receptet i huvudet (kladdkaka så det går bra i en form också)

3 dl socker vispas ihop med
2 ägg tills det blir pösigt (elvisp is the shit)

Blanda för sig:
2 dl mjöl
3 msk kakao (jag tog mer, godare så)
1 msk vaniljsocker
(jag tog även lite bakpulver, typ 1/2 tsk så de blir lite fluffiga)
Blanda ned det torra i ägg/sockersmeten
1 dl smält eller flytande margarin rör du sen ned innan du klickar i formar eller brer ut i en form (smörad om det inte är nonstickbeläggning)

175 grader i ugnen ca 20 min för en form och kanske ca 15 (eller lite mindre beroende på hur kletiga man vill ha) för formar.

Vilket minne för att ha gjorts en gång!!

Puss och gokväll

Kommentarer
Postat av: Nathalie

haha javisst skrattade jag när jag läste detta inlägg:) Rolig du är.. det är nog så att du är för stark för bakning:P

Kram & Puss och Glad Påsk!

2009-04-09 @ 19:34:57
URL: http://nathalierogberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0