This makes me whole

Har ju inte sagt att jag och min älskade Lollo började på lyrisk jazz i onsdags.
Jag blev en sån glad jävel av att få rulla på golvet, hoppa i luften och kasta låstasbollar omkring mig att jag blev helt yr och var tvungen att sitta ned ett tag, haha. Nej okej då det var kanske mest pga att jag är en väldigt "lightheaded" person och att gå från att rulla på golvet till att snabbt hoppa upp i luften i samband med min otränade kondition och yrsel blev kanske inte bästa kombinationen. Men nästa vecka är vi påt igen. Längtar redan, känner mig som hemma när jag får danselidansa. Tjohoo =D


Då kanske ni som inte dansar undrar vad lyrisk jazz är. Tjaa jag tycker det är lite av en blandning av modernt och jazz (och där utgick jag från att ni sett det nångång, sorry). Mer flödande och känslomässig än vanlig klassisk jazz. Ofta dansar man texten i låten eller hur man ska säga.
Annars får ni ta och googla, eller youtuba ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0