Bättre shoppingutbud i Örebro år 2010

Börjar med att säga att Hjalmars Revy igår var superkul. Jag trodde däremot att det skulle vara samma handling genom hela föreställningen. Det var istället en massa "småsketcher", fanns något för alla. En kille som gick i min klass under gymnasiet var med i Revyn också. Det var kul att se, passar verkligen honom.
Hjalmar var helfestlig och dansarna duktiga.




Det byggs om en hel del runt om i Örebro city. Några fåglar har viskat i mina öron...
Synd att allt går så oerhört långsamt med alla byggnationer men i träffpunkt ska allt vara klart november 2010.
Vissa ska ha öppnat redan till våren, som t ex Monki =)
Åhlens ska vara på två plan och då även ha en direktingång från kungsgatan. Make up store, brothers, sisters, stories (vad nu det är) och cubus är andra butiker som kommer att finnas i varuhuset. Sen finns ju butikerna som legat där innan kvar också.

Oscar C: Det enda jag vet säkert med Oscar C är att Awesome Rags ska öpnna där. Det är ägaren till debut (och en till?) som öpnnar där. Det blir märkeskläder (tex Filippa K, Tiger, Acne, Whyred mm) och även en del andra modeprylar som böcker, accesoarer, möbler.
Debut kommer ligga kvar på Kungsgatan men det kommer att vara lite billigare märken där som tex dr denim, vila, pieces, rut mfl mm
Sen har jag hört att en butik till som ligger i Oscar C nu ska flytta till Träffpunkt så då borde det komma ytterligare något nytt i deras lokal.. får se.

Kungsgatan: Just nu är det ju en gigantiskt stor tom lokal bredvid systembolaget.
Då ingen ville hyra den stooora lokalen så blir de flera små. Hoppas det inte tar allt för lång tid.
Det jag hört är att apoteket, någon inredningsbutik, nån klädbutik och nåt matställe ska öppna där. Vet inget säkert där alls och inte heller exakt VAD det blir. Det jag hoppas är att Kungsgatan blir mer utav en shoppinggata.

Krämaren: Zara har ju stängt i Krämaren och det var nog lika bra det. Ryktena går att Top Shop ska öppna där. Om det bara är önsketänkande från min och flera andras sidor vet jag inte. Men det är dags!



Idag fyller kära far år. Hoppas på att få tag på min sömntuta till syster snart så vi kan bestämma om vi ska dit idag och fira honom eller någon annan dag.
Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0