Normer

Det går en reklam på tv nu där en tjej går in i en hiss där en massa människor redan står. Alla står enligt normen med ansiktet mot dörren och hon ställer sig vänd mot gruppen av folk istället. Hon står och tittar dom i ögonen och ler.
En norm är en oskriven regel kan man säga, i sociala sammanhang (ifall ni undrade).

Det finns en del grejer jag skulle vilja kunna göra men normen att -man gör bara inte, så står i vägen.
Till exempel vill jag ofta sjunga högt om jag går ute och har musik i öronen. Om jag stod vid en busshållsplats skulle jag nog gärna dansa lite om låten var riktigt bra. Ibland känner jag för att springa. Inte nödvändigtvis för att jag har bråttom utan oftast för att jag är trött på att gå samma väg till och från jobbet och vill få det överstökat.
Visst vore det skönt om alla bara släppte lite på dessa "regler" lite. Skulle bli jäkla mycket roligare iallafall!
Hemma existerar inga som helst normer iallafall, tur det. Ago tycker nog jag är rätt knäpp eftersom jag ofta brukar fuldansa och hoppa runt här hemma men det är sånt som ingår i samboskapet ;)

Nu ska jag fortsätta att kolla på Lets dance!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0