Ut å ränna på stan!

Jag och syster ska vässa våra shoppingfingrar och köpa de sista julklapparna idag =D

Apropå shoppingfingrar fick jag tyvärr erfara ett par snatterifingrar igår på jobbet. Tjejen känner jag igen och vet förnamnet på. Hon är aningen äldre än mig och jag tror att jag vet vilka hon umgicks med i baronbackarna när jag gick på Mikaelskolan. Hur som så ska man lita på sin instinkt då den oftast stämmer.
Jag kände på mig att jag inte skulle släppa henne med blicken. Jag tog betalt ev en kund och hon stod vid andra sidan disken och kollade på smycken. Den här tjejen kom först fram och frågade mig om en vara som vi hade slut på, säkert så att jag inte skulle bry mig om henne mer sen...
Jo hon stod där vid smyckena, tog två i handen och stack in den ena i ärmen. Jag blev trots allt paff och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Så.. Jag gick fram och drog ut den ur ärmen på henne (den stack liksom ut en bit).
Hon vågade inte ens kolla på mig men mumlade nåt "oj..". Sen hängde hon tillbaka det andra hon hade i handen och mumlade ett "förlåt" varpå jag svarade med ett argt "mm".
Precis efter att jag tog tillbaka smycket ringde jag på securitas men hon hade ju gått innan han kom. Han skulle ändå inte kunna göra nåt då hon *peppar peppar* inte gått ut med nåt från butiken.
Idioti! Eller kanske bara tragiskt? Hon var såååå nervös och darrig på rösten, kanske även påverkad av nåt?

Ojoj det blev en lång story men nu måste jag klä mig och sånt. Mamma bjuder på lussebullar kl fyra!
Det där lät som en inbjudan.. Bara till mig och syster dårå. Eller tjaa om ni hemskt gärna vill komma så kan ni ju ringa först ;P

I see all of you snattare -Watch out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0