Barndomshem

Igår (detta inlägg skulle ha postats igår så i förrgår rättare sagt) kollade jag på ÖBOs hemsida och fick syn på "vår" lägenhet som vi hade på Ullavigatan när vi var små.
Det var lite smått ändrat i planlösningen. Lilla toaletten eller "kattoan" som vi kallade den hade blivit en garderob som man gick in i från "mitt" rum. En vägg hade byggts till i det underbart stora köket där nu kyl och frys stod.

När vi gått och lagt oss kunde jag inte somna. Försökte minnas varenda liten vrå, hur vi hade möblerna och vilken färg tapeterna hade. Jag tror att jag minns det mesta väldigt exakt som det var.
Åh vad jag älskade att bo där. Får lite sorg i hjärtat när jag tänker på att det inte är vårt hem längre.
Minns min gula fotölj jag hade på mitt rum.. Jag kunde sitta där i timmar och snacka med Agan i telefon när vi precis börjat träffas. Den fick vi slänga då jag suttit åt fel håll och tryckt sönder armstödet med benen.
Telefonen jag hade på mitt rum var en sån där riktigt gammal med nummerskiva. Inte för att det var riktigt sååå längesen men jag ville hellre ha den än den blåa moderna jag hade innan.

I vardagsrummet hade vi vita tapeter med något litet guldtryck på. Tapetserade vi om där sen? Vad blev det då för tapeter...jag minns inte.

Ibland när Louise inte var hemma gick jag in i hennes rum och "lånade" hennes backstreetboys, Aqua eller Hansonskiva, hehe.
Mamma brukade spela Lisa Nilsson eller nån dansk snubbe på högsta volym när hon städade.

Utanför vår balkong begravde vi en gång en duva. Ovanpå graven nästa sommar växte det massor av rosa och vita fina blommor.
På gården hade vi en gunga som var gul och platt (som en planka fast i plast) och en gunga av däck. Där fanns även några vinbärsbuskar på rad med både svarta och röda bär.. Vi rensade dom på somrarna och kokade saft ♥

Jag hann tänka dessa och säkert 1000 tankar till innan jag somnade inatt, fina minnen!

Kommentarer
Postat av: louise

åh jag får en tår i ögat å vill bara grina vad fint skrivet!!! underbara minnen, underbara barndom, underbara syster!! tapeterna i vardagsrummet blev såklart terrakotta då vår älskade mamma var lagom besatt av den otroligt fula färgen!! minns du vårt "leksaksförråd" i källaren där vi, yasmine å rebecka köpte tablettaskar å hällde upp i en liten skål. ölsejderna m.m. du å nasse hitta i samma soprum som jag å rebecka hitta porr i. hur många ggr åkte vi inte i hissen som tillhörde pensionärerna?? ååå jag är så glad att jag får dela mitt liv med dig!! du är mer värd för mig än livet självt

2010-08-11 @ 20:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0