Gäääsp

Kom hem från bröllopet kl 4.00 igår. Tog ca 4-5 timmar att åka, jobbigt att sitta så länge! Har en skada i vänster lår upp genom hela skinkan till ländryggen som gör att jag får skitont av att sitta längre stunder :(, var tre år sen jag skadade mig men det vill inte försvinna minsann.

Var kul att se hur bosniska bröllop är iallafall. Först åkte vi till nån stor parkering där alla bilar stog, man fick en blomma på klänning/kavajen och en krusidull (typ som rosetter man har på paket) på varje backspegel, en röd och en vit. Brudparet hade ett stort hjärta på motohuven gjort av nåt liknande. Så åkte vi runt hela stan på led och tutade som idioter... Typ syrianer och liknande vinkade glatt madans många svenskar såg helt förvirrade ut!

Efter detta bar det iväg till moskén. Tog av oss skorna och gick in och satte oss på en matta, brudparet (och typ bestman och brudtärnan) satte längst fram på stolar.
Massa babbel på bosniska som jag (och några till) inte fatta och massa babbel på arabiska (typ bön) som knappt nån fatta. Lite rörelser som jag inte fatta, mest konstigt iallafall.. Bör ju vara här de trädde på ringar vilket jag inte såg.

Åkte runt och tuta som idioter lite till (rätt kul haha). Sen iväg till festen. Var mycket människor. Käkade god mat och kolla på när alla dansa (traditionella ringdanser). Musiken var sjukt hög (som på krogen) med väldigt diskanta ljud hela tiden, så man fick skrika till varann och hade bara och hade bara chans att bli hörd av den som satt precis bredvid, haha!
De sista timmarna ville jag bara hem då jag visste att de skulle ta lång tid. Vissa ville vi skulle stanna och sova där men det skulle jag inte pallat, tänkte på lilla katten Vilda som var själv här hemma också!
Fanns en man (finns ju alltid nån på liknande tillställningar) som borde låtit bli alkoholen. Vinglade runt sjöng med, skämde ut hans fru, shot efter shot och sen innan kl slagit 23 ser man spyor på väg ut och där står han och kräks. Så de åkte ju hem efter det såklart.
Hmm ja en bra kväll hade vi iallafall trots att varken Agan eller jag kände oss som hemma, hehe

Så nu är jag trött, gick upp runt 10 idag så har småsovit i soffan med Vilda lite. Jag tror hon ser spöken!
Framför mig en ångestfylld vecka utan jobb säkert, fy fan!!

Jag inne på toan igår, har ett par ilder på Agans telefon som jag lägger upp nån gång snart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0