So fresh and so clean

Precis tagit en lång varm dusch, skrubbat hela mig lagt ansiktsmask och gjort hårinpackning. Så skönt -kändes välbehövligt en bakissöndag som detta. Skulle egentligen vara på dansen nu men orkar inte. Sandra skulle inte heller gå så.. sen är det en veckas påsklov också :)

IDAG:
Har jag, Lejla och Lollo varit hemma hos Zandra. Ätit marängsviss och kollat på nya lägenheten -jättefint, fräscht och mysigt!

IGÅR: (och lite danssnack)
Var jag Agan, Micke och Sik ute på frimis. Hade jättekul! Jag hängde med Sandra och hennes kompisar lite och dansade och så också :) killarna är inte så förtjusta i att dansa...haha..

Sandra och jag tänkte eventuellt tävla på SM tävlingen som är i västerås men det lutar mest i att inte göra det för min del då det är två dagar, singel ena dan och par den andra. Men i maj är det en regionstävlig i örebro så den måste vi satsa på!!
Kom fram en wannabe standupare igår på frimis och drog massa skämt. Han var riktigt rolig men det var nog situationen som gjorde det lite också (komiskt att han bara kom fram och satte igång) men han spottade mig i ansiktet flera ggr när han pratade..inte med avsikt antar jag men ni fattar..

SMINK:

Jag har som de flesta tjejer har massa gammalt smink som borde kastas.. slänger lite då och då i omgångar men så tänker jag att -jag kanske har det här nån gång.. och sparar massa ändå (detsamma gäller kläder!!)

Men med smink måste man ju tänka på att det blir härsket och gammalt också.. särskillt krämer och liknande
-"torrt" smink håller sig ju oftast lite längre..
Inte bra att sminka huden med gammalt skit. Viktigt att göra rent borstar och liknande.
Fungerar jättebra att tvätta dem i diskmedel- helt onödigt att köpa speciell rengöring för det (lärde mig det när vi hade mask och kostym kursen i skolan på dansen)

Så tänkte rensa lite..

Jag går efter detta då det ska rensas..men som sagt lite slarvig är jag- iallafall med skuggor och så..

Mascara har en hållbarhet på ungefär 3-6 månader max, men byt omgående om den börjar lukta annorlunda och klumpar sig. "Pumpa" ej borsten upp och ner då den förstörs snabbare (pga av all luft som kommer i).

Kajal håller ca 2 år, vässa pennan ofta för att få bort bakterier. En flytande kajal håller ca 1 år.

Tvätta dina borstar och svampar med vatten och tvål/diskmedel minst 1ggr/v. Ska förvaras i separat ask i sminkväskan.

Krämburkar håller i ca 3 månader om du tar ur den med fingrarna. Hudkrämer har en symbol som anger hur länge produkten håller efter det att du öppnat den.

Foundation som är vattenbaserad håller upp till 1 år och oljebaserad upp till 2 år, men märker du att den luktar annorlunda och inte ser ut som den brukar göra ska du slänga den.

Puder håller ungefär i 2 år, men märker du att du får hudirritationer har den blivit gammal och måste slängas. Viktigt att tvätta puderborsten ofta.

Rouge håller också ungefär 2 år, men kom ihåg att tvätta rougeborsten titt som tätt!

Läppstift kan hålla allt från ett halvår till 1½ år, men ska slängas om du känner att den luktar konstigt och är grynig.

Läppglans håller från två månader och uppåt, det beror på om du torkar av läpparna innan du applicerar på nytt, för annars kommer det ner bakterier i behållaren. Om du märker att glanset har fått en annan lukt och att konsistensen blivit tunnare ska du slänga den.

Concealer håller ca 6 månader - 1 år, men ska också slängas om den börjar lukar illa och om konsistensen blivit annorlunda.

Ögonskugga kan användas i flera år, se till locket alltid blir riktigt stängt och om den börjar smula så har den blivit dålig. Krämskugga håller i ca 2 år.

Läppenna håller i ca 2 år. Vässa pennan ofta så håller du bakterierna borta.

Nagellack håller ca 2 år. När konsistensen börjar bli seg är det dags att kasta den.

Har beställt lite nytt från Oriflame idag så ska bli roligt när det kommer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0